Bara 12 veckor kvar...


...tills jag får vila ut mig lite igen :)


Nej, förhoppnigsvis kommer jag att få vila lite innan dess också, vet att jag verkligen skulle behöva det, vem, vet, kanske jag kan få sova gott om lite mer än en vecka, om solen skiner här hos mig då, hoppas...

Men det är däremot 12 veckor kvar tills jag, Alex, Gustav, John och Dane återigen skall ta oss upp till Hälsingland, eller närmare bestämt Ljusdals Kommun, eller ännu närmare bestämt Kårböle, men inte ens där, utan någon mil utanför Kårböle...



Gustav, John och Alex i Bollnäs


Där på den platsen ligger en liten stuga, i närheten av den finns asolut ingenting förutom skog och mark och ett absolut lugn...



Jag och Gustav utanför stugan i Kårböle


Där uppe har vi igen tillgång till el, de flesta mobilnät fungerar inte där och det finns inget rinnande vatten, och det är helt underbart...



Jag i Skogarna i Kårböle



Alex tar en paus i vandringen, alltid med kameran redo :)


När vi är där gör vi precis vad vi vill, och det vi vill göra är att vandra i skog och mark, besöka gamla kyrkor, gruvor och andra sevärdigheter, sova, vila, ha långa diskussioner om allt mellan himmel och jord, äta gott, och självklart spela rollspel till sent in på nätterna...



Gustav, the Game Master :)


Trodde faktiskt aldrig att man kunde må så bra och vara så utvilad av att bara åka bort någonstans där ingen kan nå en, där jag kan vara mig själv, och där man bara kan ta det lugnt, koncentrera sig på nuet och glömma alla bekymmer, om så än bara för en vecka...



Jag, John och Gustav tar de lugnt i solen efter en långvandring i skogen


Idag är jag helt jävla slut verkligen, känns som om att det har varit en av de längsta dagarna på mycket länge...
Det har egentligen inte varit något speciellt med denna dag, förutom det faktum att i och med att vi övergick till sommartid i natt fick man en timma mindre sömn och dessutom slutade jag jobbet först två timmar senare än vad jag brukar göra, det räckte för att göra denna dag riktigt jäkla jobbig...
Men, men, nu är det i alla fall bara fyra arbetspass kvar på denna nio-dagars period :)



John, Gustav och Jag i Ljusdal





En dagens låt skall jag väl hinna med också innan jag måste laga middag, titta på en film och somna i soffan :)
Dagens låt är dedikerad till en mycket vacker flicka som betyder oerhört mycket för mig...






Ha de' King!
Solstrålen » 2009-03-29 | 21:01:53

Thx hunny!=)

Little miss sunshine » 2009-03-29 | 22:40:20

Ja det fick du! Det får du ALLTID!!!

Mille » 2009-04-08 | 22:04:40
URL: http://lilarummet.blogg.se/

Kårböle... ja okej... men inget går upp emot lugnet i Hököpinge! =)

Här är du alltid välkommen att bara ta det lugnt och njuta.



Men, vad kul att ni har gjort er resa till en årlig grej!

PUSS & Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback