Speltriss v.36 - Vackert


Tänkte att jag skulle ansluta mig till EmmyZ Speltriss och även om detta första inlägg kanske inte blir så inspirerande så lovar jag att göra bättre ifrån mig framöver :)

Temat för denna vecka är Vackert och jag hade många tankar på hur jag skulle tackla det, men föll till slut på det som slog mig först, vackra kvinnor i mycket, mycket vackra spel...



 

Rinoa i Final Fantasy VIII


Final Fantasy VIII är inte det bästa spelet i Final Fanatasy sagan och garanterat inte min favorit, men det platsar i alla fall på topp 3. Dessutom har Final Fantasy VIII något som väldigt få andra spel har, en otroligt vacker kärlekshistoria, temat för hela spelet är till och med kärlek. Första gången jag spelade Final Fantasy VIII slog det mig hur lik jag var Squall, som är huvudprotagonisten i spelet. Detta gjorde alla känslor i spelet desto starkare och kärleken mellan Rinoa och Squall till något av det bästa jag någonsin har fått uppleva. Rinoa själv är dessutom en av de absolut vackraste kvinnor som någonsin har figurerat i ett spel...

 

Amaterasu i Okami


Okami, ett spel i Cel Shading, Cel Shading i form av Sumi-E. Okami är som en japansk målning, en levande sådan som sjuder av liv. När man rör sig runt i världen och med hjälp av gudinnan Amaterasu omvandlar denna värld från grå och livlös till färggrann, full av liv, i form av vackra vyer fyllda med mysig natur och gulliga djur, ger spelet dig en känsla av glädje och lycka som få andra lyckas med. Amaterasu är ståtlig och vacker och den japanska målningen hon rör sig i den enda i sitt slag och en av de vackraste världar jag någonsin skådat...

 

 

Miranda Lawson i Mass Effect 2


Många spel har jag sträckspelat i många fler timmar än vad jag borde, men de senaste åren har detta bara skett en enda gång och denna gång var när jag införskaffade Mass Effect 2. När jag väl hade spelat klart denna vackraste av rymdoperor, vad gjorde jag då? Spelade om det så klart! Idag finns det inget jag längtar så mycket efter som Mass Effect 3. När det gäller grafik och estetik finns det inget som kommer i närheten av varken Mass Effect 2 miljöer, rymdskepp eller karaktärer. Manuset är otroligt och varje karaktär besitter ett djup som knappt en enda ensam protagonist har i ett enda spel och i detta får du åtminstone 15! Av dessa är Miranda Lawson vackrast. När jag först träffade henne, var det enda jag kunde tänka, hur kan en sådan vacker kvinna vara så otroligt falsk och elak, är hon dessutom skapad i ett labb? Jag hatade henne tidigt. Men, hennes historia är tragisk och vacker. Hon må vara övermänsklig på många sätt men hon kan fortfarande göra misstag som vilken människa som helst. Hon är en kvinna, som trots sitt starka, hårda yttre har en mjuk insida som kan bli sårad och som visst behöver hjälp ibland. Hon har kärlek för sin syster, sina lagkamrater och hon kan även visa kärlek...

 

 


 

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback