Who was it that said...


"...only dead has seen the end of war?
I have seen the end of war.
The question is; how do I go on living?"






Såg precis filmen Brothers.
Riktigt bra och gripande film.
Har förstått att originalet av Susanne Bier skall var ännu bättre, men har inte sett den så kan inte yttra mig om det :)




Brothers


Tänkte inte säga så mycket om denna heller, förutom att den rörde mig.
Skådespeleriet var kanske inte det bästa och Tobey Maguire kändes till att börja med inte så bra i rollen som Sam, men det var inget större fel på hans skådespelarinsats och jag tyckte han växte alleftersom filmen pågick.
Natalie Portman var okej, men hon har garnterat gjort bättre filmer.
Däremot var Jake Gyllenhall riktigt bra, men det är han fan nästan alltid också.
Säger bara; Donnie Darko, Brockeback Mountain och Jarhead.

Enda problemet med han är att det var smått omöjligt att hitta en bild på han där han inte var halvnaken eller posade på något "sexigt" sätt.




Jake Gyllenhall


Men bäst av allt var Thomas Newmans musik.
Han har ju tidigare gjort musiken till filmer som American Beauty, Revolutionary Road och Shawshank Redemption, viilka alla tre är bra filmer med riktigt starka soundtrack.





Nog om detta, se den! :)





Vi tar och pratar om mitt liv en annan dag...

My Life Goes On...





Toppen av min Spotify playlist just nu enligt Spotify;


Modjo – Lady (Hear Me Tonight)

Stone Sour – Digital [Did You Tell]

Stone Sour – The Bitter End

Sisters Of Mercy – Temple Of Love - 1992

Stone Sour – Anna

Volbeat – Sad Man's Tongue


Så var det med det :)
Här kommer filmen Brothers Main Theme i alla fall, så jävla bra det är!


 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback