"Only dream I ever have..."


"...is it the surface of the sun? Everytime I shut my eyes... it's always the same..."


Sägs det i filmen Sunshine, av Danny Boyle, en mycket bra film, som jag dock inte tyckte var något att ha första gången jag såg den, men jag gav den en andra chans och den har växt på mig, jag har nu upptäckt det poetiska i filmen som jag missade förut...

Vad var det någon sade till mig idag; "Space Movies e inte min grej.", och vet att det är många som har svårt för just Sci-Fi, men ibland kan små medel vinna över en, som att ha en speciell plats med i filmen, som Stockholm i filmen Sunshine, eller kanske till och med en speciell låt...






Nu var det ju dock inte detta jag skulle skriva om...
Valde dock ett citat från filmen Sunshine just för att den heter så, och idag var en otroligt fin dag...
Vaknade klockan 09 ungefär, efter att ha sovit ut relativt gott för en gångs skull, fick ett samtal från min förra chef, gick ut för att ta en cigg och upptäckte att solen står högt, det är riktigt varmt ute, och klockan är ju bara barnet...
Mycket riktigt har det varit så gott som sommar, åtminstone i solen, idag...

Spenderade första delen av dagen med att tvätta, städa lite, äta frukost och spela lite Tv-spel...
Sen blev man upphämtad av John, åkte in till stan, mötte upp Alex och Gustav, och spenderade sen en mycket trevlig dag på stan...



Alex



Jag & Alex



John & Jag


Dagen fördrevs med mycket pratande om minnen, lite shoppande, några öl och lite god mat, helt perfekt, nästan, var ju en person som saknades, men hon saknas förstås alltid...






Dagens shoppande


Böckerna som införskaffades var första delarna i tre olika serier...
Twilight av Stephenie Meyer, en serie på fyra böcker. Efter att ha sett filmen och överraskats av hur bra den var, var jag illa tvungen att skaffa mig serien i bokform, då böckerna alltid är bättre än filmerna...
Samma sak gäller första delen i Sookie Stockhouse serien som heter Dead until Dark, skriven av Charlaine Harris, och som ligger till grund för Tv-serien True Blood. Denna serie är helt otroligt bra och jag var därför tvungen att skaffa den serien också, i hopp om att böckerna är ännu bättre...
Sist, men absolut inte minst, blev det Ilium i Dan Simmons nya serie som baserar sig på Odysséen. Dan Simmons har valt att förlägga boken Odysséen i hans egna makabra Sci-Fi värld och det kan ju inte bli annat än sjukligt bra, han är ju helt enkelt bäst!





Kort sagt har detta varit en mycket bra dag, och jag hoppas att resten av helgen fortsätter på precis samma sätt...
Den som lever får se...





Dagens låt får man aldrig glömma, och idag blir det en låt för en väldigt speciell flicka, dessutom har det anknytning till vad jag skrev tidigare, att en låt kan göra det värt att se en hel film, speciellt om den låten påminner om någon man håller kär, och tro mig, denna låt påminner om någon jag verkligen håller kär...





Ha de' King!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback