In Memorium...


"...Meat-eating orchids forgive no one just yet
Cut myself on angel's hair and baby's breath
Broken hymen of your highness I'm left black
Throw down your umbilical noose so I can climb right back..."





Söndagen den 5:e April var inte bara den dag då min solstråle föddes för 26 år sedan.
Det var även den dag då två stora människor gick ifrån oss året 1994 respektive 2002.
Jag talar naturligtivs om Kurt Cobain ( * 20:e februari 1967 - † 5:e april 1994 ) sångare, låtskrivare och gittarist i bandet Nirvana och Layne Staley ( * 22:a augusti 1967 - † 5:e april 2002 ) sångare och gittarist i bandet Alice in Chains.

Detta inlägg är dedikerat till dem båda...





"...My favorite inside source
I'll kiss your open sores
Appreciate your concern
You'll always stink and burn..."




Kurt Cobain








"...Bury me softly in this womb
I give this part of me for you
Sand rains down and here I sit
Holding red flowers
In a tomb... in bloom..."



Layne Staley








Ni båda är och kommer för alltid att vara saknade...





Måste även lägga in till en sak, jag borde ha sagt redan i mitt första inlägg på denna blogg, att ordet Jobbigt, hädanefter ser ut så här:
"Jobbigt ©"
Det är från och med för någon månad sen copyrightat av mig och en viss flicka, så alla ni andra kan ju glömma att få använda det över huvud taget...





"...One who doesn't care is one who shouldn't be
Iv'e tried to hide myself from what is
Wrong for me, for me..."






Ha de' King!
Cissi » 2009-04-08 | 12:50:50
URL: http://ellaelisabeth.blogg.se/

Sicken poet du e :)

Alucard » 2009-04-08 | 15:59:14

Jag försöker att vara det i alla fall :)

Men det krävs en musa för inspiration, och en sådan finns tyvärr inte alltid, men en viss solstråle ger mig inpsiration till att skriva nu för tiden...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback