"...If the people we love are stolen from us..."


"..., the way to have them live on is to never stop loving them. Buildings burn, people die, but real love is forever..."



The Crow


Detta citat, som så många från seriealbumet och filmen The Crow är bara så otroligt vackert, älskar verkligen både filmen och seriealbumet för att den är så vacker, poetisk, mörk, hemsk, fylld av kärlek, hopp, glädje och sorg...
Om det finns någon där ute som inte har sett filmen eller läst seriealbumet än är det bara att sträcka fram handen så skall ni få ett rapp på fingrarna, hemläxa för er säger jag bara :)





Filmer får mig alltid att drömma, längta och hoppas, och nu mer än någonsin vill jag drömma om ett bättre liv, jag hoppas på att mycket i mitt liv skall få en ändring snart, jag längtar efter den dag då mitt liv blir precis som jag vill ha det, den dag då saker och ting går min väg, och jag hoppas på saker och ting som troligen aldrig kommer att ske, men, va fan, jag är en romantiker och kommer aldrig att sluta drömma, längta och hoppas...





Jag är trött...
Jag är trött på det mesta just nu, önskar så att saker och ting kunde gå min väg någon gång, men det senaste året har inte riktigt varit mitt, men, som sagt, saker och ting kommer säkerligen att få ändring någon dag...
Men till den dagen kommer är jag trött på mitt jobb, är trött på min lägenhet (som aldrig kommer att bli min egentligen), jag är trött på att behöva kompromissa med min egen plånbok bara för att kunna få jobba, jag är trött på att alltid ha ont i ryggen, är trött på att inte veta var jag skall ta vägen och var jag verkligen vill leva mitt liv, jag är trött på att bli kär om det ändå inte går min väg, är trött på att sakna för saknad gör ont, är trött på att längta, längta efter någon och något som aldrig kommer att bli min och aldrig kommer att bli mitt...





Vad kan man säga, det mesta är Jobbigt© helt enkelt och kärlek är tungt...
Vilket får mig att tänka på en låt av Henry Rollins, så skön snubbe...



Henry Rollins


Allt han har gjort från tiden med Black Flag till sina egna band, de filmer han har spelat i, de tv-spel han har medverkat i, hans stand-up och hans egna talkshow är så otroligt skönt, han är bara så grym :)


I see you from across the room
Is there something on your mind?
I'm thinking about taking the round about route
I'm thinking about the straightest line
Is it me, or is me and you?
Give me some indication so I'll know what to do
"..."
There's always something that keeps us far apart
Seems like it's already over before it even starts
You said, she said, he said, I said
No one said a word
Is it something that I did or something that you heard?
"..."
I never knew you like I wanted to
The things you said meant a lot to me
I wonder what they meant to you
So much I'd like to tell you
But I know you don't wanna know
Every time I want to be with you
Is the time that it's time to go
Oh well



Som sagt, kärlek är fan aldrig lätt, men ibland är det väldigt, väldigt Jobbigt©...





Nej, nu skall jag försöka lista ut ett bara sätt för att koppla in en tv och en dvd i sovrummet, där det bara finns ett eluttag och det är på fel sida av rummet, behöver nog en film för att få mig att somna på nätterna, få mig att tänka på annat, önska mig lycka till...





Självklart blir det en dagens låt också, denna låt heter A New Age och framförs av ett tyskt symphonic metal band som heter Xandria, sångerskan Kerstin Bischof har en mycket vacker röst, även om bandet påminner om en hel drös andra band som också finns där ute, faller jag ändå för deras texter, och denna är bra och mycket passande just nu, lyssna på den...





Ha de' King!
Cissi » 2009-04-15 | 21:42:19
URL: http://ellaelisabeth.blogg.se/

Du e en vis man :) Men du kan ju börja med att flytta tillbaks till Göteborg, allt e så mycket bättre här vettu ;)

Alucard » 2009-04-15 | 22:04:35

Är jag vis också, visste jag ej :)

Men, man tackar...

Om du kollar min facebook sida (kanske du redan gjort) fick jag ju svaret på var jag skall bo någonstans i sverige efter ett test, och det sa självklart Göteborg :)

Cissi » 2009-04-15 | 22:30:02
URL: http://ellaelisabeth.blogg.se/

ja det fick jag upp på löpet igår ja eller när det nu var :) Där ser du!!

Cissi igen » 2009-04-15 | 22:46:20
URL: http://ellaelisabeth.blogg.se/

Hahaha uppskattade inte du mitt lilla skämt förresten???? :D hahaha

Askul ju


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback