"Time now to spread your wings..."


"...To take to flight
The life endevour
Aim for the burning sun
You're trapped inside
But you can still be free
If time will set you free
But it's a long long way to go..."


Varför slutade Darren och Daniel i Savage Garden att göra musik tillsammans?
De var ju så otroligt duktiga på vad de gjorde...





Idag har varit en helt vanlig dag.
Visst finns det gott om vanliga dagar, men på senaste tid har inte många dagar varit direkt vanliga.
Det har funnits väldigt bra dagar och det har funnit väldigt dåliga dagar.
Det har funnit dagar fyllda av skratt och dagar fyllda av sorg.
Så är det väl i och för sig alltid i livet, men på den senaste tiden har det varit lite mer tumultartat än på länge...

Att därför få ha en vanlig dag kan vara ganska skönt.
Därav blir detta inlägg ett vanligt inlägg.
Måste bara nämna att jag fick min så kallade sambo eller inneboende att se en drama film igår kväll, det borde fan firas, i alla fall för de som känner honom :)

Idag har jag i alla fall spenderat tiden med att spela två av världens bästa spel just nu.
Det ena, Final Fantasy XIII, har jag åtminstone tjugo timmar kvar att spela på och det andra, Heavy Rain, fick ett snöpligt slut idag, det slutade inte alls som det borde, så det blir till att spela om, vi måste ju få tag på mördaren...





Idag såddes även det frö som en dag kan komma att bli något riktigt stort.
Jag och Dejan har äntligen satt pennan till pappret och påbörjat det som kan komma ändra våra liv, på ett eller annat sätt.
Vad det är kan jag tyvärr inte säga nu, återkom om ett år eller så...


Nu sitter jag så här hemma igen och njuter lite av att man är ensam ikväll, ingen sambo/inneboende alltså :)
Tänkte avsluta kvällen med en film, kan bara inte bestämma mig för vilken...




Crazy Heart      Pandorum         Kikujiro


Sedan blir det sängen och antagligen väldigt lite sömn då jag äntligen ahr börjat läsa världens bästa bok.
Har påbörjat den tidigare på svenska men lade snabbt ner den och har idag äntligen skaffat den på engelska...




Shantaram





Måste bara passa på att lägga in några av de bästa textraderna som Savage Garden har skrivit.

"We twist and turn were angels burn
Like fallen soliders, we will learn
That once forgotten, twice removed
Love will be the death,
the death of you..."

Men lämnar er nu med låten som började detta inlägg...


Mille » 2010-03-28 | 13:40:27
URL: http://lilarummet.blogg.se/

Mmm... Savage Garden...

Skönt att även du kan få ha lite vanliga dagar också, de är nödvändiga ibland.

Ses snart!

Puss & Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback