Still the same as yesterday...


"...This path seem endless, body is numb
The soul has lost its flame
Walking in familiar traces to find my way back home..."






Ny vecka, nya tag.
Försöka få tag på tanten på HSB; Check! (hoppas nu bara att hon jobbar på med lite fart).
Höra av mig till Styrelsen i BRF på fredag för att se ifall tanten på HSB har skickat ut papprena som hon lovat.
Fira Älgens födelsedag på lördag.
Förska hinna med att åka med Aleks och kanske Gustav någonstans där vi kan plocka lingon.
Jobba.
Träna...

Sen var denna vecka slut :)

Varför måste folk alltid gå ut på lördagar?
Är helt emot det där nu, då pajar man ju hela söndagen, i alla fall om man dricker som man skall ;)
...och sen är det måndag igen.
Man måste ju få ha åtminstone en vilodag varje helg, det tycker till och med de kristna, inte för att jag håller med dem annars, men där har de faktiskt rätt...

Eller så går man ut på lördag, men skiter i att dricka alkohol... Yeah right att det kommer att hända, men man kan ju försöka att vara stark :)
Räcker med en hård fylla varannan vecka.
I fredags var det utgång med Dejan, Aleks, Gustav, Lucien, Fredrik och några tjejer från MEC.
Kort beskriving av den kvällen; Grym som fan! :)

Något annat spännande har det inte hänt på senaste tiden.
Var visserligen väldigt nice att åka till Vätö med Aleks, Erik och Kenza för att plocka blåbär som vi gjorde för 2 veckor sedan.
Eriks födelsedags firande har ju också klarts av, det var också trevligt, men tyvärr inte i närheten av så kul som det brukar vara.
Man hade ju dragit med sig Dane och Ricky, tänkte de skulle få hänga med mina innerstadsvänner, men Dane gick åt helvete, så de åkte hem rätt tidigt, trist...





Det som står på tapeten nu är, precis som förut, att lyckas sälja Jessica och köpa lägenheten.
Lite framåt går det, men fan inte fort.
Förstår inte varför Jessica skall vara så svårsåld, kom igen, det är ju min lilla älskling, vem som en köper den borde bli överlycklig :)

I slutet av Oktober skall man i alla fall åka till Belgrad en vecka med massa trevliga människor, skall bli så jävla soft, jag längtar!
Måste bara lösa det där med resa och hotell snart, annars blir det så fasligt dyrt, om man väntar för länge, eller så kanske det blir billigare, vad vet jag, reser ju inte direkt ofta.




Belgrad


Sedan skall man ju också, för en gångs skull, gå på en massa konserter.
Det skall bli Dimmu Borgir och Volbeat i Oktober och sedan Stone Sour i Novemeber, nice! ;)
Sen skall man ju även på en rockkryssning dagen efter Stone Sour, funderar dock på om man skall slopa den, aja, den som lever får se.




Dimmu Borgir





Volbeat





Stone Sour


Resa, kryssning och massa konserter låter ändå som en ganska bra höst.
På tal om höst, fick jag ett sånt jävla sug efter en perfekt höst här om dagen, och att resa bort.
Skall ju som sagt visserligen resa bort, men fick ändå ett sådant sug av att resa bort själv och uppleva en lugn, rogivande och vacker höst.
Funderade lite men bestämde mig ganska snart för att det i sådant fall är New England som gäller.
Det är verkligen lockande att åka dit nu, men det får nog bli nästa år istället.




New England


Det är ju bara sååå otroligt vackert där :)

Nej ni, nu är det dags att laga lite mat.
Men först, en dikt...





Neither in heaven nor in hell has ever such beauty existed.
With the grace of the flowing riveer and the fairness of the windy forest all reflected in her face.
The windds of the arctic give no such chill as her humble touch.
The rays of the sun never warm my body and blushes my cheeks as much as her presence makes my blodd boil and my heart spin.
Our love is immortal and cannot even be compared to the grandness and endless wonder of the unexplored galaxy.
My love for her will never die and like a river of molten lava it will plunge through all obstacels hindering my time and place with the love of my life...

In love I met her and in love I will leave her when my heart has sung its last song.
My sould will never let my love end , for the princess I met in the dark and light of new years eve.
My life started that night when her eyes met mine and my heart jumped, not one, but several steps.
Our time from here and on will be written and sung, in tales of wonder and mystic, in tales of perfect love and affectedness.
More fair than the poems of old and more magic than the stories of times before time, that will be the way my love for her and her love for me will be forever remembered...





Tänka sig att man verkligen trodde på de dikter och texter man skrev förr...





Höll ju nästan på att glömma min Spotify topplista just nu, får se om den har ändrats något, eller hittat på själv vad den tycker jag lyssnar på, vilket den ju gör ganska ofta :)


John Mayer – Free Fallin' - Live at the Nokia Theatre

Lars Winnerbäck – Jag får liksom ingen ordning

Type O Negative – Black No. 1

Volbeat – Sad Man's Tongue

Amon Amarth – Twilight of the Thunder God

Meshuggah – Bleed


Nja, den stämde nog ganska väl ändå :)
Ni skall få lyssna på och se live spelningen med John Mayer när han gör sin cover på Tom Petty's Free Falling.
Helt otroligt bra cover.


 

 

Mille » 2010-09-14 | 21:39:27
URL: http://lilarummet.blogg.se/

Så härligt att du har mycket trevligt att se fram emot, resor, konserter, vänner, det är ju så det ska vara! Och vi ses om mindre än en månad, även om det är alldeles för kort visit.



New England såg helt fantastiskt ut på bilderna... det är så hösten ska vara, inte full av regn och blåst som det är nu.

Och förresten, hade jag varit lite rikare kunde jag ha köpt Jessica... men det kan jag inte =(



Massa kramar

Ps. Var det jag som tipsade dig om John Mayer? Han gör en Free Falling som nästan är bättre än orginalet ju..

Alucard » 2010-09-18 | 12:33:10
URL: http://symphonyofthenight.blogg.se/

Vi ses ju till och med nästa helg :)



New England ser ut att vara bäst, skall du med dit?



Du kan få köpa Jessica till systerpris, men det kanske blir lite konstigt, kunde jag skulle jag ge henne till dig.



Det var Pia på jobbet som tipsade om John Mayer faktiskt, och ja, den Free Fallin' är nästan bättre än originalet...

Malyn Cazzandra » 2010-09-20 | 19:12:26
URL: http://rockdagboken.blogg.se/

Hey

Nej tyvärr så har jag inte tagit bilden själv. MEn jag jobbar på det ;) Den bilden är från google.



Rock on!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback