"And wit was his vain frivolous pretence of pleasing others..."

"...at his own expense..."


Från filmen The Libertine med Johnny Depp, om du inte redan har gjort det så se nu!
Filmen är otroligt skruvad men poetiskt vacker och Johnnys monolog i slutet av filmen är att dö för...





Länge sedan man skrev något här.
Är väl så det blir, man periodar med bloggskrivandet helt enkelt.
Dessutom, när man läser bloggar varenda dag på arbetet kan man faktiskt tröttna på dem, otroligt men sant :)

Hade tänkt att jag skulle skriva något riktigt intressant här, men har faktiskt inte så mycket intressant att säga.
Jag jobbar på, och trivs som fan med det, alltid något :)
Träningen går väl bra, inte så jämn kanske men blir ju några pass i veckan.
Om man nu bara kunde hålla sig helt och fullt borta från alkohol skulle det nog gå ännu bättre med träningen ;)





Förresten, nu är det bara tre veckor kvar tills jag, Gustav och Aleks åker till Kårböle, fy fan vad jag längtar!
Det skall bli så otroligt skönt att få komma upp dit igen.
Det finns absolut ingenting som är bättre än att spendera en vecka där uppe, skogen, naturen, vattnet, lugnet, vandrandet och så umgänger med med några riktigt bra vänner.
Förra året tror jag att vi tog ungefär 1200 foton där uppe, undrar hur många vi hinner trycka av i år, dessutom har ju Aleks med sig systemkameran, så i år kanske det till och med blir riktigt snygga bilder :)

Här kommer några få av alla de bilder från förra året;











Snart är det dags för mig att ta mig i kragen och faktiskt köpa lägenheten jag bor i.
Jag får den för ett riktigt bra pris nämligen, visst det blir låna pengar, men det måste man ju alltid göra om man skall kpa en lägenhet.
Skall se till att låna lite extra pengar också för att ordna till lägenheten.
Tapetsera om, kasta ut badkaret, göra badrummet helkaklat, måla om köksluckor och byta handtag på alla skåp i köket, köpa ny soffa, kasta ut de två sängarna jag har och köpa en bred istället, mm.
Det kommer att bli lite att stå i, men det kommer också att bli så myvket bättre när det är klart.

Ekonomin är ju dock alltid en sor fråga och mitt största bryderi just nu är, skall jag behålla Jessica när jag köper lägenheten?
Skall jag sälja henne innan köpet, skall jag sälja henne efter köpet, skall jag inte sälja henne alls, skall jag sälja henne och köpa en ny bil istället, skall jag i sådant fall köpa en billigare bil, eller skall jag köpa en bil jag verkligen vill ha?
Många frågor, hjälp mig att besvara dem någon? ;)





Om det nu kommer till det som jag allra helst vill, alltså att sälja Jessica och köpa en ny bil, då kommer ju istälelt nästa frågeställning, vilken bil skall jag då köpa???
Som tur var har jag haft gott om tid att fundera på detta, och har kommit fram till en lista med ett tiotal alternativ, utan någon som helst inbördes ordning, någon som kan hjälpa mig att välja mellan dem eller lägga till ännu fler alternativ till listan? :)



Nissan 300zxTT / 282 Hk / 70 - 120 000 kr.



Honda S2000 / 240 Hk / 140 - 300 000 kr.



Seat Leon Cupra R / 265 Hk / 270 - 315 000 kr.



Nissan 350Z / 280 Hk / 130 - 280 000 kr.



Ford Focus RS  / 305 Hk / 280 - 350 000 kr.



Honda Integra Type R / 220 Hk / 135 - 150 000 kr.



Honda NSX / 273 Hk / 250 - 350 000 kr.



Toyota Supra MKIII / 235+ Hk / 40 - 100 000 kr.



Volvo C30 T5 / 220 Hk / 150 - 280 000 kr.



Renault Megane RS / 250 Hk / 285 - 330 000 kr.





Dags att avsluta detta inlägg med en låt, skall bara komma på vilken jag vill dela med mig av till er idag.
Idag får det bli bandet Vintersorg med låten Till Fjälls.
Jag själv är ju så otroligt dålig på att finna ny musik, men som tur var har min käre vän Gustav alltid ett eller flera äss i rockärmen och vet oftast precis vilken musik som passar mig och min udda musiksmak :)

Enjoy...

Christell » 2010-06-13 | 21:30:34

Undra vad man tänkte när man skulle sätta namn på orten Kårböle...?

Men tydligen så skall Kårböle vara Sveriges mitt i alla fall så det är ju alltid något att hänga i... ja, granen kanske ;). Hoppas du får den rekreation du behöver.

Eva » 2010-06-14 | 13:46:09
URL: http://mythoughtsinlife.blogg.se/

Jo du tyvärr va den så dålig =( Men åh andra sidan va de ju kul att ha sett henne live och syster med gubbe kom ju på besök och sov över så de va ju trevligt =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback