"The only sensible way to live in this world is without rules!"


...som den regeln något satte upp för länge sedan, att vi behöver sömn, vad tänkte evolutionen där egentligen?

Hade varit trevligt att gå till jobbet en dag åtminstone utan att behöva känna det som om att man skulle kunna somna precis när som helst...





Men, en annan sak med regler är att, visst vissa är där för oss att följa, vissa är bättre, andra är sämre, vissa måste vi följa, andra vill vi följa, men ibland, för att komma någon vart, måste vi skapa våra egna regler...
Eller...
Vi sätter upp regler för oss själva medans vi lever, psykiska såväl som fysiska, regler, moraler, som vi lever vårat liv efter, men ibland, för att komma någon vart, måste vi bryta dessa regler och våra egna moraler, är det rätt att göra så eller ljuger vi bara för oss själva när vi gör så?
Det kan vara precis det rätta att göra, när det måste till en stor förändring i vårat liv för att vi skall kunna ta oss framåt, då de regler och moraler vi har byggt upp för oss själva egentligen bara är i vägen, eller, då vi kanske till och med upptäcker att dessa inte är byggda av oss för oss, men istället är de byggda av någon annan för oss, men vi har trott på dem så länge att vi har trott att de är våra egna...
Bryt reglerna, för något nytt, bryt reglerna gör något du annars aldrig skulle gjort...
Detta är dock allt annat än lätt, hur väljer man till exempel vad som är rätt om man skall tvingas att välja mellan sin moral och sina känslor, eller sina regler och sina känslor?





Vet inte varför jag helt plötsligt kom att tänka på filmen 10 Things I hate about You och en sak som Julia Stiles säger i denna, men det blev nu bara så, och jag vill dela med mig av detta:


I hate the way you talk to me, and the way you cut your hair.
I hate the way you drive my car.
I hate it when you stare.
I hate your big dumb combat boots, and the way you read my mind.
I hate you so much it makes me sick; it even makes me rhyme.
I hate the way you're always right.
I hate it when you lie.
I hate it when you make me laugh, even worse when you make me cry.
I hate it when you're not around, and the fact that you didn't call.
But mostly I hate the way I don't hate you.
Not even close, not even a little bit, not even at all...






Nog med filosoferande för nu...





Tänkte bara säga att jag tycker att det är väldigt synd när jag fick reda på att Nattis hade/har fått en benhinneinflammation och därför inte kunde vara med i Gbgvarvet i år heller :( Det är verkligen jätte tråkigt då jag vet att hon hade sett fram emot det. Men för min del gör det inget, jag menar, jag är lika stolt över henne ändå. Finns inte många kvinnor som är så drivna och duktiga på vad de än tar sig an som hon är. Jag kommer i alla fall alltid att vara stolt över henne för det hon gör.





Från en Göteborgstjej till en lägenhet vid Wiselgrensplatsen i Göteborg...
...,en lägenhet som jag tackade nej till igår...
Är rätt säker på att jag vill flytta tillbaka dit men, även om den såg väldigt bra ut så var det inflyttningsdatum om två veckor, och det kändes som alldeles för kort tid. Jag måste ju hinna packa och avsluta jobb här uppe vilket jag aldrig hade hunnit på två veckor just nu. Att hamna på att betala dubbel hyra är inget jag är sugen på just  nu. Dessutom, skall jag flytta ner till Göteborg igen, som jag tror att jag vill, måste jag först vara säker på att det är precis det jag vill och inte stressa ner dit. Vad spelar några månader hit eller dit för roll egentligen?
Det finns fler lägenheter i Göteborg och som sagt detta beslut skall komma efter att jag har lagt gott om tid på att fundera över allt innan jag flyttar ner. Finns några frågetecken jag helst av allt skulle vilja reda ut innan jag flyttar ner, om jag nu lyckas reda ut dem innan dess är ju visserligen en annan femma.





Från en Göteborgslägenhet till en annan Göteborgstjej...
...Drömde i natt, gör jag visserligen ofta, men detta var första gången Isa figurerade i mina drömmar.
Kommer inte ihåg exakt vad drömmen handlade om, och det irriterar mig, varför skall man alltid glömma bort drömmar så fort, speciellt de som är bra och intressanta på något sätt?
Men oasvett detta vet jag att det var en trevlig och rolig dröm preic som Isa är en trevlig och rolig kvinna. Jag saknar henne, saknar hennes sällskap, hon får mig alltid att skratta och le, hon är så knäpp och sprallig på ett sätt som gör henne så otroligt rolig att umgås med och varje gång jag umgås med henne ångrar jag att jag inte tog med mig papper och penna för att skriva ner någon av hennes hundratals sköna kommentarer hon slänger ur sig. Senast vi sågs var det en kommentar som handlade om Kineser och Iranier som var så otroligt rolig, kommer dock inte exakt ihåg hur den gick, men den var knäpp och rolig precis som Isa alltid är...



Jag & Isa på Nyår 2008/2009


Men Isa är självklart inte den enda jag saknar, saknar alla mina vänner bekanta och min förra familj i Göteborg, och saknar även mina vänner här i Stockholm  när jag inte umgås med dem...


* Saknar att hänga, dricka sprit, spela tv-spel, lyssna på tung metal och bara vara som två bröder med Mackan

* Saknar att dricka öl, diskutera film och lyssna på när Ron berättar om sin bujinkan

* Saknar att bara ta en kopp te, titta på en bra film och slappna av med Sven hemma hos honom

* Saknar att fika, äta middag tillsammans, skratta och prata om precis allt och inget med Adina och Nicklas

* Saknar att bara vara jag med Malin och Niklas, med dem är jag alltid avslappnad, lugn och har det alltid så bra oavsett vad vi än gör

* Saknar att grilla, dricka alldeles för mycket öl och snacka hela natten lång i Härryda med Mackan, Rickard, Michael och Peter

* Saknar att promenera, prata om precis allt, spela tv-spel och lyssna på MeatlLoaf med Dejan

* Saknar att fika, tugga, kolla på film, se på och heja på när han vinner tävlingar, och bara hänga hemma hos Aleks

* Saknar att fika och ha långa, roliga och intressanta diskussioner om allt mellan musik, film, litteratur och massmördare med Gustav

* Saknar att göra precis vad som helst och ingenting med Alex, saknar att vara som bröder, då det inte spelar någon roll vad vi än gör det för är alltid trevligt, roligt och bra ändå

* Saknar att bara vara, älska och känna mig älskad, prata hela natten lång, kramas, inte känna att allt är så jobbigt och inte veta vad vi skall göra med min Malaika



Malaika med fin tröja


* Saknar att åka till Malmö, slappna av, vila ut mig, gå på stan, åka runt överallt, titta på massa film och serier, spela tv-spel, äta middag och ja precis allt med min kära syster och bästa vän MiLLe, och med hennes Daniel förstås

Saknar självklart även John, Ronny, Dane, Fredrik, Mats, Magnus, Stefan, Erik, Paul, Andreas, Camille, Marie och en herrejävlans massa människor.
Det finns till och med tillfällen, rätt gott om dem till och med då jag, hör och häpna, saknar mina "före dettingar" Frida, HannaCatrin och Natali.





Skall avsluta dagens inlägg med en låt självklart, och denna låt är en låt från mitt absoluta favoritband Lacuna Coil. Det är ett av de få banden, vid sidan om band som MeatLoaf, Cradle of Filth och Poets of the Fall, som jag inte skulle kunna leva utan. Dock är det inte många jag känner som delar min kärlek till bandet Lacuna Coil, men vad gör väl det, jag älskar dem ändå, och det gör det dessutom desto roligare när människor man tycker om tar dem til sig, om än inte i samma utsträckning som jag själv, men ändå, när de till och med använder en av deras låtar som ringsignal på mobilen till exempel, såsom denna:





Ha de' King!
Sunshine » 2009-05-19 | 13:57:22

Lacouna coil e det inget fel på alls,men nu e det så att ja faktiskt har enjoy the silence som ringsignal fast nästan rätt,har out truth på mobilen med.

Skanar dig med puss på dig=)

Bortglömd » 2009-05-19 | 14:25:52
URL: http://petrad.blogg.se/

Det är ju skönt att du inte saknar mig i alla fall.

Petra » 2009-06-08 | 17:09:06
URL: http://petrad.blogg.se/

Hej! Jag måste bara säga att den där dikten, det är av de bästa dikterna som någonsin skrivits! Den är så sjukt talande och stämmer in på så mycket (i mitt liv iaf). Ville bara säga det :) Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback