"It's easier to go from one well-traveled place to another..."


"...But the places in between, off the highway, even though they're there, most people zip right past them...
"


Så sägs det i filmen Interstate 60, en helt otrolig film som knappt någon har sett tyvärr...

Var jag vill komma med det; är att; varför skall man som oftast följa den enkla, stora vägen, när den mindre, smalare vägen, som visserligen kan vara svårare, oftast leder till större personliga belöningar...


Jag själv har en förmåga att så gott som alltid välja den mindre, smalare vägen, vilket oftast gör saker och ting svårare, men om man inte behöver kämpa för något är det då verkligen värt något i slutändan?




Jag hade ju tänkt att mitt första inlägg på min första blogg skulle vara genomtänkt och hade av den anledning spenderat lång tid på att skriva ned saker jag ville ha med i inlägget, men tankspridd som jag är lyckas jag förlägga pappret där allt stod nedskrivet, så nu får jag improvisera istället...


Mitt liv, som det är just nu, består mestadels av tre punkter och dessa är; Jobb, Umgås med min vän Dane, och att Spendera timmar i telefon med min Solstråle...

Mer än så hinns knappast med, så frågan är ju, när jag skall jag ha tid att skriva i min blogg? Den som lever får se...

Får se hur mycket mer jag orkar skriva just nu, är trött som fan, vilket inte direkt är ovanligt just nu, sover inte ett skit och har inte gjort det heller på väldigt länge, man kanske borde ändra på det någon gång, men det är inte så lätt som det låter, går ju faktiskt och lägger mig men somnar aldrig in till drömmarnas underbara värld...




Men,men...
Nu skall jag presentera dagens outfits...




Så här såg man ut på jobbet idag, inget speciellt, ser ju alltid ut så :)




Men efter jobbet var det dags för annan outfit, tänkte att man skulle gå ut lite idag, men det började ju snöa, suck...



Tre saker jag har tänkt på idag som jag måste delge er...

Earth Hour
Varför sätta den på en dag och en tidpunkt då jag inte ens kan få vara med och visa mitt stöd, då jag redan har gått och lagt mig vid den tiden ändå :(

Omkörningar på/i en vägkorsning
Ser hur många sådana per dag som helst, är inte det olagligt, eller är det jag som har inbillat mig?

80 km/h på en extremt krokig landsväg
Bättre sätt för att koppla av lite när man jobbar har jag inte funnit än :)



Nej ni, nu är det nästan sovdags här, skall skriva mer snart, eller rättare sagt, så fort jag har tid :)

Tänkte hinna med att lägga in en länk till en video med dagens låt, men jag är alldeles föt trött för att lista ut hur man gör det nu, får ta det vid annat tillfälle...

Kan i alla fall avsluta med att säga att mitt liv just nu är väldigt, väldigt jobbigt, pågrund av diverse saker jag inte kan styra över, men, det är absolut inte dåligt, långt därifrån, bara så ni vet...

Ha de' King!



"And I hear my wants and needs again, can you help me?
And I hear a different kind again, someone stop me
And I feel the strain inside my mind, am I crazy?
And I need to shed my skin, reveal this monolith within"
Solstrålen » 2009-03-28 | 16:28:00

Nu tycker jag att lilla du börjar bli lite skäggig;)

Men lika söt som vanligt=)

Varför e du tankspridd;)

Mamma » 2009-03-30 | 23:14:41

Håller helt med dig om Heath Ledger. Även om jag är äldre än du, så fastnade han i mitt hjärta också !

Hade velat se mer av honom på filmduken.

Ang. din fina dikt, så har jag också en:

It is the closes ting to crazy I have ever been,

acting seventeen.

This is the nearest thing to crazy I have ever known

I was never crazy on my own.

And now I know, that there´s a link between the two.

Being close to crazyness and being close to you.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback