Heath Ledger...


...jag vet att det är över ett år sedan du dog, men ibland kommer jag ändå på mig med att sakna dig...




10 Things I hate about You



Hur kan man sakna någon man aldrig någonsin har känt?
Jag kan tyvärr inte svara på den frågan, men det ändrar inte på faktum att folk saknar folk de aldrig har träffat och aldrig har känt, var dag...




A Knight's Tale



Nästa fråga är, hur kommer det sig att jag, som filmnörd, aldrig har saknat någon skådespelare förrens Heath så tragiskt dog den 22:a Januari 2008...
Första gången jag såg Heath i en film var 1999 då filmen 10 things I hate about You hade premiär, då hade jag precis fyllt 18 år och för inte så länge sedan seriöst startat min filmnördighet :)
Jag har visserligen alltid varit filmnörd, men det var ju först när man blev lite äldre som man kunde börja införskaffa filmer själv precis när man ville, gå på bio precis när som helst och så vidare...
I och med detta, var Heath Ledger en skådespelare jag på sätt och vis växte upp med, den första skådespelaren jag växte upp med som nu har dött...




Lords of Dogtown



Jag har ju aldrig haft samma relation till alla de äldre skådisarna såsom jag hade till Heath...
Att sedan Heath var en otrolig skådis, en karaktärsskådespelare som kanske skulle kunna blivit i klass med Marlon Brando en dag, men det får vi nu aldrig veta, sorgligt nog...




I'm not There.



Det är inte många skådeseplare, speciellt inte unga sådana, som går in i sin roll, lever sig in i sin roll, såsom Heath gjorde, så till den grad att folk på inspelningen av till exempel Batman: The Dark Knight inte vågade umgås med han på fritiden, då han fortfarande var The Joker även där...




Batman: The Dark Knight



Att vissa människor så här i efterhand påstår att då Heath redan hade det svårt runt tiden då han dog, med bekymmer och ångest för att han bland annat aldrig hade tid att träffa sin dotter, blev det för mycket för han när han även skulle ta sig an The Jokers bräckliga psyke både framför kameran och på sin fritid...
Om så var fallet, och karaktären The Joker blev en av anledningarna till hans död efter en överdos av tabletter lär vi aldrig får veta tyvärr...

Men, oavsett allt detta var Heath Ledger en stor skådespelare som jag vet kommer att saknas av många människor och speciellt av mig...

Du kommer alltid att vara en av de bästa, en av de stora, och jag önskar så att jag hade fått se mer av det du skapade...




Only the Good Die Young





Skall avsluta med en musikvideo, den jag ville få in igår egentligen, men inte lyckades lista ut hur man gjorde, så här kommer den idag istället, enjoy...





Ha de' King!
Mille » 2009-03-29 | 19:12:43
URL: http://lilarummet.blogg.se/

Ett mycket vackert inlägg du startade Din blogg med...



Jag tänkte just på Heath idag, gick och köpte Bröderna Grimm och beslutade mig för att skaffa alla hans filmer. Inte enbart för att de är så bra och han hade sån entusiasm i sitt skådespeleri... utan som en hyllning och ett minne av honom.



Rest in Peace underbare Heath Ledger.



Puss & Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback