"Dog carcass in alley this morning, tire tread on burst stomach..."


"...This city is afraid of me. I have seen its true face. The streets are extended gutters and the gutters are full of blood and when the drains finally scab over, all the vermin will drown. The accumulated filth of all their sex and murder will foam up about their waists and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll whisper "no."..."
Rorschach's Journal. October 12th, 1985

Så bra...





Idag tänkte jag börja mitt inlägg med en fråga:
När blev det  egentligen någonting negativt att vara en gentleman?
Jag menar, vilket årtioende skedde detta, och varför missade jag det?

Vet att jag själv är en gentleman, försöker i alla fall att vara det, men för det mesta när man pratar med folk (läs kvinnor) och de nämner detta, låter det precis som om att det skulle vara något negativt; du skulle inte göra så för du är en gentleman, han gjorde si, han gjorde så, men inte du, för du är en gentleman, hallå eller!?, varför är det nu för tiden bättre att vara en skitstövel och en arrogant jävel än att vara snäll, omtänksam och just en gentleman?
Jag kanske har helt fel och har missförstått allt, men då får folk sluta få det att låta negativt att vara just en gentleman...

Har förresten ytterligare en fråga:
Varförs skall kvinnor alltid berätta om sina sexpartners?
Män tycker visserligen om att skryta om detta sinsemellan, vilket kanske även kvinnor gör, vad vet jag, men jag är verkligen  inte intresserad, speciellt inte då de enda som berättar sådant för mig är kvinnor jag antingen är/har varit kär i, eller de kvinnor jag har haft ett förhållande med, jag är inte eran kvinnliga vän, jag må vara eran vän, men är fortfarande inte intresserad av att höra om era sexpartners...





Men, men, nog med frågor...





I fredags kom jag hem efter att ha spenderat fem dagar i Gôtet, och det var, som alltid, trevligt, mysigt, kul och alldeles, alldeles underbart :)
Hann med ganska mycket denna gång, men absolut inte i närheten av allt jag vill hinna med varje gång jag är där nere. Jag jobbade lite, visserligen bara en dag, men ändå, lyckades springa på stan själv och shoppa lite, det behövdes...



Jag köpte faktiskt även kläder och skor, men självklart måste filmerna visas upp :)


Fick tid att umgås med Niklas och Malin, bor ju hos dem så det är inte så svårt ;), eller jo det är det, jag flänger ju hela tiden runt och gör en massa andra saker :)
Hann träffa Adina och Nicklas, trevligt, fikade och pratade om allt och inget, mysigt, precis som det skall vara.

Av någon anledning lyckades jag umgås med Natali, först dagen då jag kom ner i någon timma, sedan även på en fika i stan, och till sist var vi ute på restaurang käkade, hade det mycket trevligt, drack öl och, tja, hade det bra. Detta måste jag dock erkänna att jag var lite rädd för, då det var första gången sedan hon gjorde slut med mig som vi umgicks på det sättet och under en så pass lång tid, jag var rädd för att falla tillbaks och få känslorna för henne att bubbla upp igen. Alltså jag älskar henne, det har jag gjort förut och kommer aldrig att sluta göra, men, när vi väl gick skilda vägar den kvällen blev jag glatt överraskad då jag upptäckte att jag inte längre behöver henne på det sättet, jag klarar mig utan henne. Som sagt, kommer aldrig att sluta älska henne, men det enda jag kunde tänka på i samma sekund vi sa hej då den kvällen, var "min" underbara Malaika som är den kvinna jag håller av nu, det finns ingen annan...

Självklart träffade jag även Malaika så ofta jag fick chansen till, vilket som alltid var helt underbart, mysigt, trevligt, otroligt och nästan perfekt, men, tja, sen är ju läget som det är, jävligt, jävligt jobbigt helt enkelt...





Förresten, på tal om ingenting alls, jag efterlyser en försvunnen film: The Holiday, någon som vet var den har tagit vägen? Vet nämligen att jag köpte den för lite mer än en månad sedan, men samma kväll jag hade köpt den försvann den spårlöst, hittelön utfärdas ;)
Aja, tills den filmen är återfunnen får jag väl hålla till godo med en annan romantisk komedi, en film jag har sett alldeles för många gånger, Forgetting Sarah Marshall, den är så bäst! :)





Jason Segel är mycket rolig som huvudrollen Peter Bretter, men efter att ha sett filmen ett antal gånger har jag gett upp och böjer mitt huvud inför Russel Brand och hans karaktär Aldous Snow, jag själv hade aldrig hört talas om Russel Brand innan jag såg denna film, men han är, jag vet inte hur jag skall beskriva det, han är en komiker av väldigt hög klass helt enkelt och speciellt i denna film där hans spelar en brittisk rockstjärna i bandet Infant Sorrow som är superkänd, har sex med allt och alla, och sjunger så otroligt kassa låtar :)








På Söndag är det äntligen dags, som jag har längtat, dags för första avsnittet av den andra säsongen av Tv-serien True Blood, wee! :)
Har planerat in att se avsnittet på måndag tillsammans med Dane och hans flickvän Emma. Jag och Dane såg det allra första avsnittet tillsammans, efter det bestämde vi oss för att även se alla resterande avsnitt tillsammans, tills han gick och såg avsnitt två med Emma, *morr*. Nu var jag tvungen att se det avsnittet själv, vilket inte alls var lika kul :( Men allting löste sig då Dane tog med sig Emma till mig en kväll, det var meningen att vi skulle se avsnitt tre tillsammans, men vi kunde inte sluta och snart hade vi sett ytterligare fem avsnitt. Alltså, en mycket bra serie vi inte kunde släppa, förrens sista avsnittet var slut, och nu har vi väntat så länge, men nu är det äntligen dags...
"I don't know who you think you are, but before the night is through... I wanna do bad things to you..."





Ha de' King!
Malaika » 2009-06-10 | 01:16:01

Nää den filmen har jag nog inte sett,the holiday alltså.e den bra?vad får man i hittelön?;)

hehe

Cissi » 2009-06-14 | 02:26:48
URL: http://ellaelisabeth.blogg.se/

Haha, vadå, det e inget fel med Ica!!! :) Det bara råkade bli så att det kom med haha.



Fan, det e ju bara killfilmer på bilden!! Å inte en enda med Luke Wilson, vad e detta Alucard?! Skärpning! :)

Cissi » 2009-06-16 | 02:08:37
URL: http://ellaelisabeth.blogg.se/

Mäh du kan ju inte skriva att du sökt över 500 lägenheter och inte fått nån, där rök mitt hopp om lägenhet lixom...

Nu e alla tre ansökningar uppe förresten, du missar väl inte sista?? :) Haha. Å nej, jag varken tror eller hoppas att nån av dom får jobb, å ja, det e bara killfilmer! Brokeback Vem och Once upon a time in vadå??? Hahah :p

Cissi » 2009-07-05 | 19:02:23
URL: http://ellaelisabeth.blogg.se/

Va e detta, har du slutat blogga? :O

Vinteris » 2009-07-20 | 13:07:06

Du fikade ju med mig också när du var nere ;)tom åt middag du glömde oss andra som var med hos Gaia ;)

Är det en ny sida jag ser av dig? Gillar du romantiska komedier??

Emma » 2009-07-20 | 20:07:12
URL: http://bitch.bloggagratis.se

De e inge fel på att vara gentleman men de är väl så att inte tjejer i dagens läge är vana vid det så att dom tycker att de är fel..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback