"I live my life a quarter mile at a time..."


"For those ten seconds or less I'm free, nothing else matter..."





Jaha, så var ytterligare en tråkig arbetsdag till ändå, jag ser faktiskt fram emot att få arbeta i helgen istället, det är garanterat mer upplyftande än det jag gjorde idag. Men, arbetsdagen är i alla fall över, jag har varit och handlat, och för att kunna göra det var jag tvungen att så gott som räkna varenda liten krona jag hade kvar för att se om det räckte till vad jag behövde, så här dåligt med pengar har jag inte haft sen, ja jag vet inte när, sen jag började att arbeta i Göteborg åtminstone. Men, men, det var en kass månad, fick en dålig lön på grund av att jag inte tog reda på hur saker och ting fungerade på jobbet ordentligt, jag har mig själv att skylla, nästa månad blir desto bättre och lönen är ju bara 4 dagar härifrån, håll ut! ;)
Nu sitter man istället här framför datorn, lyssnar på musik, dricker en öl och... Dags att blogga lite! :)





Trött är man ju fortfarande, självklart, men bara nio veckor kvar till semestern nu, fy fan, det är alldeles för lång tid, vill göra något roligt nu, vill göra något annat så jag kan slappna av lite, är inte min kropp som behöver vila, det är min hjärna, den arbetar övertid konstant. Men, har något jag skall göra här snart, hoppas bara att det blir av utan problem, och jag hoppas att det löser sig så som jag har tänkt mig, i sådant fall skall jag nog kunna vara lite mer utvilad om två veckor. Seriöst, behöver lite vila, en av kunderna sa idag att fan va trött jag såg ut att vara och jag som tyckte att detta var en av mina piggare dagar :)
Då är det illa och dags att börja tänka om, dags att börja sova, dags att börja ta det lugnt, dags att sluta tänka så mycket, dags att göra något man trivs med, umgås med folk man mår bra med och låta hjärnan få vila lite, om så bara för ett litet tag...





Nog om det...
I fredags ställde jag äntligen på min Jessica igen, efter att hon ha fått stå och damma i ett garage i lite mer än fyra månader. Hade totalt glömt bort hur otroligt skönt det är att köra henne, det är ren och skär glädje!



Jessica


Hade gärna visat er en bild på henne, nytvättad och fin, men har inte hunnit tvätta henne, skall göra det nu i veckan, och det behövs, speciellt nu när pollensäsongen är igång, hon är ju helt gul, inge vackert, och av den anledningen kan jag inte ta ett nytt foto på henne just nu, men det här var i alla fall en bild på henne i Landvetter där jag bodde förut...

Säg inte detta högt så att Jessica hör, men jag står i valet och kvalet om jag skall, efter att ha skrapat ihop lite pengar, lägga ner dem på att "hotta" upp Jessica, inte styla alltså, men ge henne mer krut under huven, eller, så lägger jag dessa pengar på att köpa en helt ny bil och i sådant fall skall det bli en Honda Integra Type-R, som ser ut som denna:



Honda Integra Type-R


Den är så vacker, så bäst, vill ha, ge mig nu! :)
Dock kommer ju en väldigt klurig fråga upp i mitt huvud, om jag nu skulle byta bil, vad skall jag då döpa den nya till???
Fastän, jag tror faktiskt att jag redan vet vad den skall heta ;)





På tal om bilar var jag på bio igår och lyckades äntligen se den nya Fast & Furious, den var absolut ingen höjdar rulle, men den var bra och den var riktigt underhållande. Den var bättre än de två senaste filmerna i serien, men väger lätt jämfört med den första. Dock, som sagt, den var bra och underhållande, Vin Diesel är ju alltid bäst, han är så otroligt cool helt enkelt, Paul Walker gjorde sitt jobb men är absolut inte lika bra som i filmen Running Scared, som är så jävla bra! Jordana Brewster gjorde väl också sitt, även om jag inte tycker att hon är intressant någonstans, till skillnad mot Michelle Rodriguez, som en viss person som redan har sett filmen glömde nämna att hon dör efter en kvart eller så! Gah! Det var ju nästan så att jag reste mig upp och gick ifrån biosalongen, för man får ju fan inte döda Michelle! :) 



Michelle Rodriguez


Dock hanlade ju faktiskt hela filmen om henne så det ger väl lite upprättelse. På tal om Michelle, filmen Girl Fight, se den nu! Jag beöver inte förklara vad den handlar om förutom att det är Michelle's första film, hon spelar en boxare och den är ruggigt bra...





Nee, om man kanske skulle ta och laga lite mat...





Dagens låt kommer här...
Även idag såsom det var menat att vara i mitt första inlägg, blir det Stone Sour som får stå för dagens låt. Hur kommer det sig att deras två Demo CD som de gjorde redan 1994 och 1996 är så otroligt bra, när deras debut först kom 2003? Ja, jag vet att Corey Taylor som sjunger i bandet har lagt ner mer tid på sitt andra band SlipKnoT och eftersom gittaristen James Root även han spelar i båda dessa band blir det ju alltid något som måste lida...
Denna låt heter i alla fall Superskin och som vanligt är det texten som gäller, även om musiken är underbar den också :)





Ha de' King!
Little miss sunshine » 2009-04-20 | 20:32:20

Ååå va elak du e!Skall visst säga det till Jessica när jag ser henne ;)

Har man en pärla så byter man inte ut den...knäppis

Lena » 2009-04-21 | 10:03:36

Btw,varför tog du inte bort regnr?

Visst söker man på det så kommer det Alucard Dahlberg,Bromma.

Men söker man på det på eniro så hittar man dig,å det e ju dumt.Det är ju inte så många som heter så.

puss

Alucard » 2009-04-21 | 10:59:17

Tänkte faktiskt inte på det, men nu har jag gjort det, dessutom är det ändå ingen som läser min blogg :)

Lyckades du läsa nästa inlägg också, det är där det behövs kommentarer inte på detta ;)

Puss

Cissi » 2009-04-22 | 03:20:43
URL: http://ellaelisabeth.blogg.se/

Haha vafan jag läser din blogg din otacksamme biltvättare!!! :p

Alucard » 2009-04-22 | 11:35:19

Jag vet Cissi, förlåt, jag menade inte att INGEN läser min blogg, men inte så många ;) Jag är inte otacksam, absolut inte, jag läser ju din blogg också, eller hur? Ta och ge :)

Lena » 2009-04-27 | 11:49:11

Se du jag berättade det för Jessica,men hon kanske var trött och inte lyssnade som du sa.Men då kommer jag att säga det igen;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback