"- I told you I would always come for you. Why didn't you wait for me?..."


" - Well... you were dead.
- Death cannot stop true love. All it can do is delay it for a while..."


En dag med glädje är inte alltid det lättaste att finna, men det finns många saker som kan hjälpa en på traven, såsom bra musik, gott sällskap i form av goda vänner och familj eller någon man håller kär, och självklart en bra film...

För mig är en dag med glädje ibland extra svårt att finna, men tre saker som garanterat hjälper mig på traven är dessa...






Musik, såsom allting kungen har skrivit, det vill säga den riktiga kungen Johnny Cash...



Johnny Cash


Hur deppig jag än må vara gör han mig alltid på bättre humör...
Hans musik passar alla ändamål, vare sig det är fest, sitta hemma själv, vara med någon man älskar, köra långa sträckor i bilen, läsa en bok, ja, den passar till allt helt enkelt...
Kan ju även nämnas att filmen om Johnny Cash liv Walk the Line är en mycket bra film som jag tycker att man bör se, jag tycker dessutom att Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon gör ett fantastiskt jobb med att porträttera John R. Cash och June Carter...





Film var det ja, och förutom musik är en bra film alltid att rekommendera, såsom filmen The Princess Bride...



The Princess Bride


En riktig feel-good film, som jag inte skulle klara mig utan, den är så otroligt bra på alla sätt och vis, den är komisk, vacker, romantisk, poetisk och Cary Elwes, Mandy Patinkin, Chris Sarandon och Wallace Shawn spelar några av de skönaste karaktär någonsin skapade på den vita duken, vi får dessutom inte glömma att det är fantasy...





Men all denna musik, och alla filmer som finns där ute avnjuts ju bäst i sällskap med någon man tycker väldigt mycket såsom min äldsta vän Alexander eller min kära Malaika...

Vissa dagar finns det dock inte tid över för att träffa någon, men det kan hjälpas med att få ett samtal från min fagra ängel, hon förgyller min dag var gång hon ringer mig, även om vi ofta pratar länge räcker det med ett kort samtal för att jag skall må bra, oavsett hur jag har mått tidigare under dagen...





Men...
Nu är det faktiskt dags att sova, har ju en underbar arbetsdag framför mig imorgon, upp kl.04:30 är det som gäller, fy fan va skoj! Suck och stön, men, men pengarna måste ju rulla in på något sett...





Lämnar er nu med en låt av Johnny Cash som alltid får mig på bra humör...
Dock inte en av mina absoluta favoriter, men nu handlar det inte om det, nu handlar det om att bara må bra och bli glad :)





Ha de' King!
"Favorit"-kusinen » 2009-04-13 | 11:27:22
URL: http://petrad.blogg.se/

Hej.

Skönt att höra att det finns så många "grejer" som gör dig glad.

Kul att höra att Alexander, som du känt i massa massa år, är en av dem, och Malaika, som du känt i.. ja vad kan det vara.. tre år, är en av dem. Mig (som du bara känt i 22 år) är inte med på listan men jag menar, vad gör väl det? jag är inte så viktig för folks välmående.

Alucard » 2009-04-14 | 20:24:28

Du är jätteviktig för mitt välmående och det hoppas jag att du vet...

Mår alltid bra efter att ha fått umgås med dig, dock blir det alldeles för sällan tyvärr...

Jag försöker att hålla dig uppdaterad på allt som händer i mitt liv och jag kan lova dig att du vet mer om mig än de flesta gör ;)

Älskar dig massor min söta lilla favorit kusin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback