So much to do...


"...but I've got my country's 500th anniversary to plan,
my wedding to arrange,
my wife to murder,
and Guilder to frame for it
- I'm swamped!"


Princess Bride är fortfarande en av de bästa filmer som någonsin gjorts :)





Så satt man här igen då.
Som titeln säger har jag otroligt mycket att göra just nu, eller, okej, inte otroligt mycket kanske, men mycket planering och mycket som skall göras dock.

Just därför sitter jag här, biben är i öppnad, första glaset upphällt, första klunken drucken och PS3:an är laddad med filmen A Single Man, som jag har längtat efter att få se den. Hoppas nu bara att den är lika bra som jag tror den skall vara och att Colin Firth spelar lika bra som det sägs.




Colin Firth


Köpte denna film för några veckor sedan, tillsammans med 20 andra filmer.
Man kan alltså säga att årets skörd har varit god ;)
Dock är det först ikväll jag är ensam och kan titta på den utan några störningsmoment.

I helgen skall jag också passa på att se filmen Inception, intryck från den filmen kommer någon gång i nästa inlägg.
Men jag har en känsla av att med Christopher Nolan i regissörstolen, skådespelare som och Leonardo DiCaprio Joseph Gordon-Levitt i huvudrollerna och skådespelare som Cilian Murphy, Michael Caine och Ken Watanbe i birollerna kan detta inte bli en annat än en otroligt bra film.




Inception





Jag vill så gärna skriva i bloggen, skriva något intressant, skriva spännande saker om mitt liv, skriva dikter och annat som verkligen betyder något för mig, men känner att när jag sitter och jobbar med bloggar hela dagarna orkar jag helt enkelt inte sätta mig framför min egen blogg när jag väl kommer hem.

Men, men, jag skriver nu i alla fall :)





Måste tyvärr säga detta, att då jag ändå jobbar med bloggar har jag ju alltid velat ha mig en egen bloggerska till flickvän, men min stora kärlek i bloggosfären, Nevnarien, har gått och förlovat sig, buhu, stackars mig, hur skall jag nu någonsin bli lycklig *fäller en tår*

Okej, skämt å sido, men lite roligt var det i alla fall ;)
Hon är visserligen söt och har en bra, intressant och vettig blogg, tycker jag, snygg blogg är det också.

Nej ni, nu kallar filmen, men det blir mer skrivet snart, I promise... Suuureee...
Som jag har lova flera gånger tidigare alltså :)





För er som har Spotify och har någorlunda liknande musikintresse som jag har ni här några riktigt bra låtar att lyssna på.
Blir fler i nästa inlägg...


Apostasy – Sulphurinjection

Iced Earth – Pure Evil

Dead By Sunrise – Inside Of Me


Enjoy! ;)


Dessutom måste jag visa denna underbara video till låten War med Poets of the Fall, låten finns heller ej på Spotify så jag måste öppna YouTube var dag för att få lyssna på den...


 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback