Little wolf skin boots...


"...And clove cigarettes
An erotic funeral
For which she is dressed
Her perfume smells like
Burning leaves

Everyday is Halloween..."


Rest in Peace Peter Steele...





Här igen...
Igår var trevligt, ute med Västerortsfolket, Lilla och Limmerick som gällde, med Kareoke och Dave med akustisk gitarr.
Sen blev det lite jobbigare...





Jag vill så mycket, vill så lite, vill så gärna, vill jag ens?
Jag vill vara posititv, vill vara negativ, vill få förhoppningar, vill inte hoppas alls, vad vill jag?
Jag borde inte tänka, borde tänka mer, tänka mindre, borde glömma, borde komma ihåg...

Hur jag än vrider och vänder på det är svaret alltid detsamma...






Men nog om det...
Semestern är ju slut, men de senaste två veckorna på jobbet har inte direkt varit betyngande, kan jag ju inte påstå :)
Blivit mycket träning, långa luncher, mycket kollande på YouTube och StarCraft matcher (sjukt nördigt!).
Men, har faktiskt jobbat lite också, jag lovar...

(Där slutade jag skriva, vet inte vad jag skulle göra, men lämnade datorn i alla fall och återuptar det nu två dagar senare)


Sist skrev jag ju att jag skulle se filmen A Single Man i lugn och ro, vilket jag också och den var riktigt jävla bra.
Har alltid vetat att Colin Firth är bra skådespelare sen jag första gången såg han i filmen Valmont, men i den här rollen
knäckte han verkligen, i brist på ett bättre uttryck.
Väl värd att se när man har en lugn hemmakväll med ett glas vin eller två.

Biodags blev du ju också sen med filmen Inception och likaså här var det en helt otroligt bra film man fick se.
Dock, måste tilläggas att jag hade trott att den skulle vara ännu bättre.
Trodde att detta skulle vara filmen jag har längtat efter i flera år, den som skulle svepa omkull en totalt, skulle få
en att fundera, tänka och drömma.
Som sagt, den var otroligt bra också, men den saknade något, vet inte riktigt vad det var, men det skulle till något mer
för att det skulle bli den filmen jag hoppades på.
Längtar dock efter att få se den en andra gång, och förhoppningsvis ser allt det jag hoppas att jag missade första
gången jag såg den, vill ju att filmen skall vara så pass smart att man inte kan ha hängt med på allt första gången.

I går såg jag även filmen The Sorcerer's Apprentice, men den var riktigt rutten.




The Sorcerer's Apprentice


Okej, alltid kul att se Nicolas Cage, men jag vill se honom i roller som Ben Sanderson (Leaving Las Vegas)
eller Castor Troy/Sean Archer (Face/Off), där är han som bäst.
I sådant här trams blir det bara fel.

Dock fanns det ju en liten bonus med filmen, en av mina favorit skådespelare och dessutom en mycket vacker kvinna
var ju med i filmen; Monica Belluci
 



Monica Belluci


Nu är det dags att ta tag i de tunga bitarna.
Idag har jag besiktigat Jessica, självklart var det inga fel på henne, och nu ikväll har jag tagit lite foton, så imorgon skall
hon upp på Blocket.
Har även talat med Fastighetsbyrån som skulle ringa tillbaks angående en tid för värdering av lägenheten.
När det är klart är det bara att gå raka vägen till banken som gäller och be om ett lån, sen kan jag, äntligen, börja göra
denna lägenhet till min egen.


Hade tankar på flera saker jag tänkte skriva, men det var ju i förrgår och det ahr jag självklart glömt bort vid det här laget :)

En dikt kan ni få istället...





I do not know the way you look.
I do not know the way you smell.
I do not know the way you touch or how you feel.
I only know that I want to be close to you now, and hope for this moment to last forever...

There are few things I want in life...

I want to know the way your beautiful face looks, when the first rays of the sun strike upon it.
I want to know the way your body shines and your eyes sparkle in the cool light of the fullmoon...
There are few things I can not live without...

I could not live without knowing that I can hear your enchanting voice whenever I need to.
I could not live witout longing for your embrace every wakening hour of the day...

Now I know that every moment from here on I spend with you, will be my dreams come true...

I do not know the way you look.
I do not know the way you smell.
I do not know the way you touch or how you feel.
I only know that I want to be close to you now, and hope for this moment to last forever...





Vi avslutar självklart kvällen med lite musik...
Skall bli lite kul att se vilka som är de mest avlyssnade låtarna på min Spotifylista just nu, tycker inte riktigt alltid det där stämmer dock, men, men...

Här kommer de i alla fall;


Vintersorg – SvSltvinter

Type O Negative – Black No. 1

HIM – Heartkiller

Pantera – Cemetary Gates - Remastered Version

Bon Jovi – Runaway

Arch Enemy – Dead Bury Their Dead


I den ordningen, till och med :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback